BİTEKMÜSEM (STEAM) Eğitim Programı

K - BITEK.jpg (135 KB)

Kayıt ve ayrıntılı bilgi için:

https://sembys.marmara.edu.tr/course/list?q=bitek

Dünyada STEAM (Science-Technology-Engineering-Art-Mathematic) olarak bilinen eğitim programı, Marmara Üniversitesi bünyesinde BİTEKMÜSEM (lim-TEKnoloji-hendislik-Sanat Eğitimi-Matematik) adı ile başlıyor!

Pedagojik ilkeler göz önüne alınarak ilköğretim seviyesindeki öğrencilere verilecek olan bu eğitim programı ile, anlaşılması zor olan konu ve yeterliliklerin öğrencilerin derslerine olan ilgi motivasyonunu arttıracak şekilde aktarılması amaçlanmıştır.

bitekmüsemtümfoto.jpg (625 KB)

Günde beş ders saati verilecek olan eğitimler; Robot Yapım Atölyesi ile başlayacak, beraberinde analitik geometrinin origami sanatıyla anlatımı, matematiğin müzik ile sevdirilmesi ve temel müzik eğitimi ile devam edecektir. 25 saatlik eğitimin sonunda ise robot programlama mantığını kavramış olan öğrencilerimiz Marmara Üniversitesi Sürekli Eğitim Merkezi'nin düzenleyeceği BİTEKMÜSEM (STEAM) katılım belgesi almaya hak kazanacaktır.

Geleceğin Meslekleri Çalışmaları Kitapçığı'na ulaşmak için tıklayınız


Program Çıktısı

Bu eğitim programı ile öğrencilere 25 saatlik Bilim, Teknoloji, Mühendislik, Sanat Eğitimi ve Matematik ile bütünleşik bir robot yapımı ve robotik kodlama eğitimi verilecektir.


Program Tarihi

 


Matematik Derslerinin İçeriği

Nokta, doğru ve düzlem. Dönüşüm geometrisi. origami...
Noktadan başlıyoruz; noktayı hareket ettiriyoruz, doğruya ulaşıyoruz.
Doğruyu hareket ettiriyoruz düzleme ulaşıyoruz. Bir dönüşüm yaşıyoruz.

Nokta, doğru ve düzlemi içeren basit geometrik şekillerin özelliklerini ise origaminin matematiği yardımıyla inceliyoruz. Kare kağıttan ve daire kağıttan eşkenar üçgen çıkarıyoruz; 3 boyutlu uzayda matematiksel cisimleri inceliyoruz.

Sonra kutu katlıyoruz; en, boy ve yükseklik kavramlarından uzay kavramını sorguluyoruz, bir uzunlugu origami yardımıyla üçe, beşe bölüyoruz. Bir dikdörtgen şeritten düğüm atarak düzgün beşgen oluşturuyoruz.

Düzlemde alan bölünmeleri konusuna dikkat çekiyoruz. Parçadan bütüne modüler origami yardımıyla yol alıyoruz. Bütün bu dönüşümlerde noktaları, doğruları, düzlemleri ayırt ediyoruz.
İnceliyoruz... Eğlenerek öğrenirken matematiksel düşüncemizi geliştiriyoruz. Bu matematiksel uzayda hiç fark etmediğimiz bağlantıları kuruyoruz ve 360 derecelik videolar ile gerçek dünyaya yolculuğa çıkıyoruz.


Müzik Derslerinin İçeriği



BITEKMUSEM Notalar.jpg (821 KB)


Robotik Kodlama Derslerinin İçeriği

Robot Yapım Atölyesi'nde öğrenciler kendi robotlarını yaparlarken, yazılım yoluyla motor hareketlerinin nasıl gerçekleştirildiğini ve robotların manevra yapabilmesi için elektronik sinyallerini duyu organları gibi işleyerek nasıl karar verdiklerini görerek ve yaparak anlayacaklar.

robot_20190626_102603.jpg (3.89 MB)


Analitik Geometrinin Robotik Otomasyon ile İlişkisi





Origami Uygulaması


 

Cumhuriyetimiz 100. yıl hatırası.

 20231026_115711.jpg (2.95 MB)  20231026_115704.jpg (2.77 MB)


Bu sayfa Sürekli Eğitim Merkezi tarafından en son 04.12.2024 15:39:56 tarihinde güncellenmiştir.

HIZLI ERİŞİM